måndag 22 oktober 2012

Hösten är här!

Jag gillar hösten med alla dess färger och man får mysa inne hur mycket som helst!
Utanför mina fönster i vardagsrummet -såå vackert!
 Har påbörjat ett konstprojekt, eller vad man ska kalla det... Jag har torkat löv som jag skall sätta i en sådan där djup ram och ha på väggen, hoppas det blir bra!
Här är några av bladen;
Igår kväll satte jag två degar som jag bakade nu i förmiddags, så här såg det ut (tyvärr blev bara korten på den ena degen och det ena brödet bra, men kanske kommer en bild på det andra senare);
Helt vitt bröd -ovanligt för att vara jag- med linfrön, solroskärnor och massor med färsk basilika!
Jag bakar nästan bara med torrjäst, för att den inte skall hinna bli dålig. Oftast använder jag nämligen ca 3g jäst när jag bakar 3 baguetter... Och receptet till detta brödet var så himla bra för det var på just torrjäst :)
När jag väl var igång med kameran kunde jag inte låta bli att ta kort på lite annat här i lägenheten. Här får ni ett smakprov:
Ha det fint i höstmörkret <3