torsdag 27 augusti 2015

Här bor jag!

Jag skulle ju uppdatera här när jag kom tillbaka till Stockholm... Tillbaka är jag, och nu efter en dryg vecka har jag äntligen tagit mig samman!

Äntligen börjar jag verkligen komma i ordning här och tänkte därför visa lite hur jag har det. Så välkomna hem på en titt hemma hos mig!

Vi börjar med köket, viktigaste av allt!
Bredvid ligger hallen med många skåp, en garderob och bakom köket till höger
i bild ligger badrummet, vilket jag inte visar idag, glömde fota det :p
Närmast dörren har jag en liten klädhängare (just nu är hatthyllan full av vinterkläder)
och skorna står i en gammal Billy-hylla.
På bild nummer två ser ni sängen och soffan skymta (om ni vill förstå hur rummet hänger ihop).
Jag sover i loftsängen och den så kallade soffan går att dra ut så den blir en 160 cm bred säng för övernattare!
Om ni undrar varför jag bara har en halv gardin så är det för att jag inte hunnit sy andra halvan...
Bortanför sängen står mitt mini-skrivbord där jag sitter nu när jag redigerar bilder eller bara sitter på nätet eller så.
De nyuppsatta fönsterbänkarna är fulla med pelargoner, en lavendel och i hörnet,
bakom bokhyllan står massa basilika (som tyvärr invaderats av sorgmyggor...)
Bokhyllorna sväljer så väldigt mycket! Tanken är att alla ska få halv-dörrar,
men de är lite svåra att få tag på så har du några får du gärna hojta!
Detta är min lilla lägenhet!
Jag har redan hunnit ha vänner på besök många gånger och det gör mig så glad att ha vänner som jag får bo nära och umgås med. Välkomna!

Avslutar med ännu en bild på mina älskade pelargoner
(jag har bara kvar tio stycken, i kollektivet hade vi om det var sjutton eller arton...)