lördag 5 maj 2018

Vår i Norrland

Detta är första gången jag är i Norrland under våren. De senaste dagarna har det varit grått och inte speciellt varmt alls. Trots sol idag tänkte jag att det inte skulle vara så himla varmt nu heller, men här skiftar temperaturen mycket...
På förmiddagens promenad hittade jag massa maskrosor längs en husvägg!
Gick ut med långkalsonger, vantar, tjocktröja och jacka. Här satt jag med linne och inga långkalsonger...
Sjukt varmt och härligt!
Snön har smällt ganska snabbt här så det är lite vårflod här och var...
Men på några ställen ligger fortfarande ett par decimeter snö.
Jag trampade igenom lite, men här hade jag just trampat igenom rakt ner i något himla vattenhål typ -haha!
På hemvägen hittade jag även några tussilago!
Det blev även en kvällspromenad!
Här till vänster ligger ett hotell, med utsikt över älven -mys om en inte har vänner att bo hos <3
Älvstranden!
Även här växlade det mellan snö och barmark

Den här stolpe visar hur högt vattnet är i älven, än är vi inte i närheten av vattennivån från -95.