lördag 22 oktober 2011

Blev det bra?

Brödet som kryddades med linfrön, kikärtor och peppar
Visst blir det roligare att baka när man
har en så här fin bakduk!?!
Tja, jag vet inte... Har inte bestämt mig än för om brödet med den konstiga smaken blev bra... hade åtminstone gärna fått jäsa liite till... men det funkar nog bra till mat :)
Min lyx-frukost!
Nybakat bröd (det med linfrön och solroskärnor),
mammas hemgjorda svartvinbärs-marmelad och
mögelost (!)
(slog på stort när jag var och handlade igår,
den är ekologisk och kostade inte ett öre
mer än den som inte var det av
samma märke (Castello) !)




















Min dag har bestått i att baka bröd, ut o gå med fina Matilda S i min klass, vi besökte under promenaden röda korset (där jag vann en Fairtrade-chokladkaka på ett gratis chokladhjul :O ) o så var vi inne på en affär som heter Bikupan, massa ekologiska o Fairtrade-produkter. Till lunch blev det gröt o lite golf (ett kortspel) o jag vann!
Har hängt med mina kära vänner hela kvällen :D

Håller dock på att bli sjuk nu tror jag, så skall sova typ nu... hade tänkt redigera lite foton, men det får nog vänta tills imorgon :(