torsdag 20 oktober 2011

Vilken fin dag!

Idag blev jag åter igen sugen på att blogga, vi hade en sån fin dag här i Jkp idag!
Det har varit deprimerande mycket regn och grått de senaste dagarna, men idag var det strålande sol och världens finaste höstdag!

Här kommer lite bilder som jag tog idag;
Så här glad blev jag! :)

Vy från mitt och Matildas fönster, tyvärr hade solen
börjat gå ner lite när jag väl började fota...
Men visst är det vackert!?!
...inte riktigt mina färger, men jag gillar det ändå!
Just nu virkar jag en sjal...

Läser två riktigt bra böcker just nu :)

Min basilika som jag har planterat och vattnar mår finfint,
det luktar fantastiskt gott om den!




Igår var det FairTrade-chalenge för er som inte visste det,
jag hade köpt denna choklad o fikade FairTrade-märkt
fika flera gånger under dagen!
Hoppas att ni där ute också gjorde det!
Nu i kväll blev Matilda S lite galen, då såg det ut såhär:


Vi fick in en vad jag trodde var en döing


Sedan tvingades även Samuel in...
Han verkade inte så nöjd


Men det visade sig (det sa i alla fall Filip) att detta var Filips och Samuels bröllopsnatt (?)

Eric kom också in...
...men han överfölls givetvis också av Matilda
Det slutade med att Filip låg däckad under mitt skrivbord med Matilda T:s täcke över sig...
 (Bara så att ingen missförstår så lekte vi bara -det är kul att gå på folkis!)




Ha det gott tills vi hörs nästa gång!