lördag 19 maj 2012

Den läkande naturen

Igår var jag ute och gick med några vänner i skogen.
Jag älskar att vara ute i naturen! Jag blir lugn och glad. Naturen är det vackraste konstverket jag vet, jag har väldigt ofta kameran med mig när jag är ute och går för att kunna fånga en liten del i detta enorma konstverk.

Här kommer några glimtar från vår underbara natur;

Mitt ute i skogen hittade vi en bänk där solen lyste och värmde våra ansikten.

 Eric fick en fin liten tofs i luggen.


Blåbärssäsongen här i Småland kommer nog bli riktigt bra. Kolla bara vad hela skogen var full av!
Dessutom hittade vi lite lingon, så kan nog bli lite av dem också.

 Jag hoppas att det kommer bli en bra blåbärssäsong även i Halland, där jag kommer bo från och med början av augusti.


Vi hittade även en väl trafikerad myrstig...


Sedan gick jag själv en lite längre runda, gick i den tysta skogen där bara fåglarnas kvitter hördes och jag fann en lite bäck. Satt en stund och lyssnade på dess porlande -underbart!
Den lilla bäcken som jag hittade