tisdag 26 augusti 2014

Livet som nybliven student #2

Jag började packa långt innan flyttlasset skulle gå så jag skulle slippa att stress-packa. Så många veckor hade jag bastun full med saker och lite smått och gott utspritt i lådor och väskor runt om hos mamma och pappa, där jag bott det senaste året.
Rätt fullt i bastun...
...som sagt
Lådor tömdes
Andra lådor fylldes till bredden (mamma och pappa ska ha en tjej inneboende i mitt rum i september så tänkte att det vore snällt som hon fick lite utrymme för kläder och saker i lådor och skåp)
Tavlor plockades ner, Kajsa Varg (tror denna heter så) av Kapitän och de små kopiorna av Lerin-måliningar blev ensamma kvar på väggen.
Sist men inte minst putsade jag fönstret (vilket jag tänkt göra sedan jag flyttade hem igen för drygt ett år sedan)
Pappa och jag fyllde bilen till bredden verkligen.
och vi som tänkt få med en av mina vänner med packning också...

Hade inte varit kul att krocka med bilen så här fullastad kan jag säga. Men det gick hur bra som helst.
08.59 åkte vi iväg pappa och jag och den fullastade bilen. Vid tre var vi framme på min nya adress och började genast lasta ur. När vi var nästan helt klara kom mamma, som åkt tåg upp. Pappa skruvade ihop min bokhylla, sedan var det bara för mig att börja packa upp för mamma och pappa skulle iväg och träffa vänner. 
Packa upp. Suck. Vart börjar man när man inte har någon ordning på vart olika grejer? Hur får man plötsligt plats i ett rum på sex kvadratmeter när man senast bott i ett rum på ca 15m2?

När mamma och pappa åkte hem på söndagen hade jag i alla fall kommit i ordning och rummet såg äntligen fint och icke kaosigt ut. Skönt!
Uppackningen har börjat!
Ganska snabbt fick jag klar en av mina viktigaste lådor -den med garn såklart! Har lämnat säkert hälften av mitt garn hemma hos mamma och pappa, men fick med mig det viktigaste i alla fall :)
Här står jag en av mina första dagar i nya boendet och tittar ut över utsikten från köksfönstret