tisdag 26 augusti 2014

Livet som nybliven student #3

Tips till dig som vill få nya syskon: flytta ihop med några personer som du känner mer eller mindre bra, eller som du inte känner! Det har jag gjort.

Jag har alltså flyttat in i ett kollektiv med tre pojkar. Dessa finfina herrar heter Johan (finns även här), Johannes och Tobias. (Tobias visste inte om du har någon sådan här sida jag kan länka till... säg till så kan jag länka i efterhand). Det är dessa trevliga herrar som är mina nya syskon, kollektivsyskon som Tobias skrev.

Vårt kollektiv heter sedan ett par dagar tillbaka Kollektiv Utflykten. Eftersom vi bor lite off är det som en utflykt att ta sig till oss, vi bor på tredje sista hållplatsen på linje 13 mot Norsborg på röd linje (för er som detta inte säger något betyder det att det tar oss 32 minuter med tunnelbanan att ta oss till T-centralen). Vi tycker också att det är mycket trevligt att gå/åka på utflykt! Som här när tre av oss och en vän cyklade till ett café på landet en bit här ifrån

Som sagt. Flytta ihop med andra i ett kollektiv, det är supertrevligt!