söndag 27 mars 2011

Rättvisa i Konflikt

Diakonias tema på detta årets kampanj.
Helgen med Diakonia och Zifa avslutades idag med att vi sjöng på gudstjänsten och att Bosse predikade. Och som jag skrev igår, så var det naturligtvis jättebra! :D

Snart är jag "förändringsfadder" på Diakonia, det innebär att jag kommer skänka pengar, varje månad, till Diakonia. Jag börjar med 50kr/mån så får jag se hur mycket som blir över varje månad så kan jag öka efter hand!

Diakonia gör ett väldigt viktigt arbete och det känns verkligen rätt att skänka pengar till dem. De jobbar som en paraplyorganisation, dvs. att de får lokala organisationer i utsatta länder att samverka, detta är också bra eftersom organisationer som finns direkt på plats troligen har bättre koll på vad människor där behöver än vad vi här i Sverige har.

Ha en bra dag och tänk på att du har ansvar för din nästa, din broder/syster. Att inte agera är att jobba mot dem som är utsatta!