tisdag 29 mars 2011

Vårblommor å sånt

Var ledig idag, inte så mycket sol, för än på eftermiddagen, då var det väldigt vackert ljus, så jag tog mig friheten att dokumentera våren!
Mamma sköter om sina bebisar, hon driver varje vår upp massa blommor!
"Är det där kokusar eller kaktusar?" frågade en kompis en gång när hon, jag och pappa var ute i trädgården.
Jag tror hon kom fram till att det var "kokusar", innan pappa rättade henne :P
Vi var väll typ 3 och 4 år...
Otto myser i vårsolen som skiner in i köket


De är nästan vänner nu... eller?

Ok, det var de visst inte, SÅ nära behövde hon ju inte komma!
Helga är lite galen då och då, kanske är det därför Otto har svårt för henne...?



Blommor är vår för mig! Och så gillar jag att fota växter :)
Den här funkar ju bra på bild, även om den är lite vissen



Pappas och mammas ena pelargon som har en fantastisk röd färg!



Videkissar <3
(inga riktiga, de är vår magnolia, men ändå)

Pangséer

En av pappas alla orkidéer, tycker den är snygg även när den inte blommar
Kanske inte så jätte våriga bilder, men jag kände att det var vår i luften idag, så det så! :P

Tanke för dagen:
Luk 12:15 "Akta er för allt habegär. En människans liv beror inte av överflöd på ägodelar."