fredag 19 juni 2015

Bete - inte bara en ko på äng eller en mask på krok

Jag hade en väldigt bra idé till temat "bete" men kom på att jag inte visste vart det fanns cykelnycklar här hos mamma och pappa och de är i Turkiet så kunde inte fråga. Gick därför på jakt efter en annan bild!
Det blev denna bild:

Gissar att det inte är riktigt rätt att säga att humlan är på bete...
men egentligen vad är skillnaden mellan en humla och en ko som båda är på ängen?

De obligatoriska extra bilderna:
Med mig på bildjakten tog jag en av mina bästa kompanjoner, Helga
Värmlands landskapsväxt, skogsstjärna växer även i skogarna runt Göteborg.
Även sniglarna var ute på "bete"
Mitt ute i skogen finns en liten stuga. Som jag förstått det är det ett gammalt par som bor här på somrarna.
Väldigt fint och pittoreskt är det! Man tar sig bara hit till fots, på små skogsstigar.
I skogen måste man ofta stanna för att njuta och bara andas in doften av jord och mossa -Helga är bra på detta!
Varken igår eller idag kunde vädret bestämma sig riktigt för hur det skulle ha det,
störtskurar och solsken har varvats om vartannat
Bakade två bröd och en mandel-citronkaka idag
- har lite bakabstinens efter två/tre veckor då jag knappt bakat alls på grund av tenta och flytt.
Mamma och pappa har en fantastisk trädgård! Här kommer några bilder från den
Den stora rododendronbusken är mycket uppskattad av humlorna!
Aklejor finns i mängd. Olika färger och former runt om i trädgården
Solfjäderslönnen är extra vacker i kvällssolen!
Det finns även många krukväxter, just nu står alla under tak så de inte ska bli övervattnade av allt regn.
(egentligen vill jag nog bara visa huset lite också...)

Glad midsommar på er!
Nästa tema blir "tron"