söndag 28 juni 2015

Tron -att lita på

Ja jag vet att jag redan brutit mitt löfte om att lägga ut minst en bild i veckan... Men jag tog en liten mini-bloggsemester. Men det betyder inte att kameran också tagit semester så nu kommer jag kunna ladda upp lite oftare denna veckan istället!

Senaste temat jag skulle fota var ju "tron". Jag visste inte riktigt vad jag skulle fota och tänkte väll lite som så att det vore så väldigt typiskt och då på ett sätt tråkigt om pastorsstudenten väljer att tolka "tron" som tron på Gud och inte som en tron som man sitter på... Men den andra typen av tron hittade jag ingen bildidé för så det fick trots allt bli en bild från midsommardagens gudstjänst ute i Greggereds kapell dit jag och Helga vandrade. Det var rätt varmt så vi fick stanna ganska ofta för att vila i skuggan, dricka vatten och Helga var väldigt sugen på gräs så hon stannade och "betade" lite då och då.

Här kommer i alla fall bilden:

Här är några av gudstjänstfirarna i Greggered! Utanför väntade Helga så snällt.
Efteråt var det givetvis kyrkfika och Helga bjöds på mycket kaka och bulle av barnen.

När jag sedan såg att nästa tema var ”lita” då bestämde jag faktiskt mig för att slå samman dessa, för när man talar om tron som tron på Gud, då handlar det massor om att lita på. Jag litar på att Gud finns och att han vill det bästa för mig och hela världen. Jag litar på att Hen har koll, jag får inte alltid ihop allt, men för mig är det inte ett problem just eftersom jag litar på att Gud har koll. Hen ser det stora perspektivet, hen har hela evigheten som sitt perspektiv. Vill ni höra mer om detta får ni skriva en kommentar så svarar såklart jag på det! Men kortfattat är det så här jag tänker om tron – det handlar om att lita på Gud.
Om någon nu tycker att jag fuskar väldigt genom att inte göra en bild på detta temat så lägger jag ändå upp en bild från i tisdags då jag var i Falköping och gick tipspromenaden som @Mössebersgården ordnar varje tisdag tillsammans med en av mina kusiner, Julia, och min äldsta moster, Eva-Britt. Då litade vi nämligen på varandra när någon var bergssäker på ett svar skrev vi andra det samma!


Här kommer en bild från tipspromenaden:
Här gör vi en avstickare och tittar på silkeshönor, påfåglar och några andra fina svartvita hönor.

Just denna gång blir det inga extrabilder.
Nästa tema blir i alla fall ”godis” och jag lovar att det inte ska dröja länge innan jag postar den bilden.

Ha det fint!