onsdag 17 juni 2015

Tårta! Eller nå ja - kladdkaka i alla fall

Hej hej igen!
Ordet efter "sommarlov" är "tårta". Kan tyckas som ett enkelt tema, men jag har letat sedan förra 
inlägget och inte kommit på något bra. Men idag åkte jag ner till mamma och pappa utanför Göteborg och så fort jag slängt in mina grejer och gått en kort promenad med hunden i spöregn så bakade jag en kladdkaka och den fick bli min bild. Jag älskar ju trots allt tårta och jag piffade till den lite för att bli mer av en tårtbit än bara en brun kladdig (men god) hög.


Det blev en kladdkaka med chilli i denna gång och mosade jordgubbar på!

Som många av er vet så är jag en "bildmänniska" dvs. jag tar mycket bilder och ser alltid kameravinklar, snyggt ljus och motiv jag vill fota. Att fota är bl.a. ett sätt för mig att vara kreativ och mitt behov av att få vara kreativ är väldigt stort så det blir många bilder under en vecka!

En anledning till att jag haft svårt att hitta något att fota på temat "tårta" är att jag ännu inte kommit helt i ordning i min lägenhet men sedan förra inlägget har det trots allt skett en hel del (jag har alltså fortsatt att ägnat min tid åt Ikea och Blocket).
Jag har borrat, skruvat, skruvat lite till och skruvat ännu lite mer.
Jag har handlat "lite" på Ikea -hemkörning är såå bra och inte farligt dyrt heller måste jag ändå säga!
Det blev fasligt mycket skräp så kunde knappt ta mig in och ut ur mitt rum...
Men det blev rätt bra till slut! Bokhyllorna är fullkomligt kaos och det är såklart
lite småfix kvar men i det stora hela är det såhär mitt rum kommer se ut!
Har även hunnit gå på parkteatern med storkusinen Johanna
och jag har hjälpt en vän flytta.

Idag på förmiddagen packade jag för minst två månader ifrån Stockholm - blev en hel del packning! 
Nu är jag hemma hos mamma och pappa, men de och min syster och hennes bästa vän drog till Turkiet i förmiddags så jag är katt-, hund- och växtvakt. Min bror Oskar är visserligen hemma men han jobbar...
Jag har alltså massa tid att umgås med människor! Så hör av dig om du är hemma. 

Nästa ord jag ska gestalta är "bete". Om du tar en sådan bild vore det väldigt roligt att se hur andra tolkar temat!

Nu blir det en kort hundpromenad innan jag måste tömma sängen där jag lagt all packning...

Vi hörs!