måndag 13 juli 2015

Får

Lite sen igen. Man kan ju tycka att jag borde kunna se till att få fram bilderna i tid, speciellt när jag som denna gång tar en bild som inte är från de absolut senaste dagarna, men från i sommar. Men jag gör så mycket annat  här i Jönköping. Men de sista tre veckorna har jag något mindre på schemat, som det verkar i alla fall!

Temat var ju Får. Jag hade velat hitta några får att ta kort på och det är väl en av anledningarna till att jag inte fått upp bilden i tid, jag tycker att får är så söta nämligen. Men jag har inte hittat några Jönköpingsfår (jag har visserligen inte varit i stadsparken, men mins inte om de har får där...)

Min bild blev i alla fall på tårtan som jag bakade till min syster när hon och mamma och pappa kom hem från Turkiet. Elsa hade nämligen fyllt år när de var borta och jag hade hittat ett recept på en tårta som såg fantastiks ut så jag letade efter en anledning att göra den och så kom jag då på att Elsa just fyllt sexton år, så då bestämde jag att då får man baka en tårta som en syster får av en! Så här blev tårtan:

Receptet är hämtat ur sommarnumret av MerSmak, Coops medlemstidning.

Det blev fotosuccé bland familjens kvinnor (mig inkluderad) och smaken tror jag vi alla gillade väldigt mycket! Sååå god om du frågar mig :)
Som ni ser var även Helga sugen på att ta kort och smaka, men inget av det fick hon göra...

Nästa tema blir Smutsig, vi hörs!