lördag 4 juli 2015

"Godis är gott, godis är gott"

"Godis är gott", en låt vi hade på LP hemma hos mamma och pappa när jag var liten. Mycket omtyckt!
Och ja, godis är gott men ärligt talat nu för tiden är jag mer för hembakat, bullar, kakor (hårda och mjuka), tårta osv. Men ögongodis är något jag älskar och det är något jag för det allra mesta har väldigt lätt att hitta. Ögongodis är alltså någonting som är väldigt vacker och jag tycker att det är ögongodis att få titta på vår natur. Jag blir alltid så fascinerad av hur den kan vara så sinnrik och jag är så tacksam för denna Guds skapelse. Jag tycker också att den visar på Guds storhet och godhet. Naturen kan vara så väldig och storslagen och överväldigande med sina stora vyer och starka krafter, men man kan också finna finurligheter och väl genomtänkta detaljer och naturen kan verka bräcklig och skör.
Efter som temat för denna bild var godis tog jag därför en bild som jag tagit på väg till jobbet. Det är nåd att varje dag få cykla en lång sträcka längs Vättern. Det är så vackert så en vet inte vart en ska ta vägen och jag börjar le så fort jag kommer in på strandpromenaden!
På temat godis blev det därför denna bild:

Kanske säger en bild mer än tusen ord, men trots denna vackra bild kan jag inte rekomendera annat än att åka hit och själv uppleva denna fantastiska plats! (Ps. kom just innan/efter badsäsongen för nu med värmen kom folket och stranden är fulle med människor från morgon till kväll)

Måste även lägga upp en fantastisk bild till som jag valde mellan:
Ser ni måsen just över horisonten i mitten av bilden?
Här är en suddig bild från dagens cykeltur hem nu ikväll.
Vackert!

Jag har många fler bilder som skulle passa in på detta tema, men eftersom välja bort inte är min starkaste sida så skulle det bli så många bilder då... Men jag tänker att jag kan göra några inlägg som varken är specifikt på detta eller nästkommande tema, får.

Ha nu en riktigt go sommar!
(ja jag vet att en inte ska sitta framför en skärm 30 eller om det är 60 minuter innan man ska sova, men kände att jag ville göra detta inlägg. Nu går jag och lägger mig i alla fall!)