lördag 4 juli 2015

Livet med hund ger många promenader och fotomöjligheter i naturen!

Alla bilder går inte in under de olika rubrikerna och ibland går för många in. Här kommer några fler bilder som jag ännu inte fått ut från den dryga veckan jag var hemma hos mamma och pappa och passade hunden medans de var i Turkiet:
Denna goding var det jag fick leka med dessa dagar! Hon väntar på att jag ska klia henne på magen, något hon aldrig får nog av. Slutar man efter att ha kliat konstant i tjugo minuter blir hon ändå sur och buffar på en och sätter sig i en knä så att man ska förstå att kliandet minsann inte var färdigt.
Att promenera i naturen kan vara mitt bästaste, så här kommer lite bilder från våra promenader
Med på promenaderna följde givet vis pågående filt-virkning med!
Denna bild tog jag med för att förklara för er som tycker att detta ser galet ut. Men alltså så länge det inte är så där extremt varmt, 25+ och mer, då är faktiskt stickade sockor riktigt bra! De blir inte speciellt varma och man känner sig inte svettig (ull andas ju så väldigt bra).
När jag broderar använder jag dock bomullsgarn,
men jag har köpt ullgarn för att brodera på ett par vantar som jag nålbundit.
Egentligen har jag och några vänner ett stort broderiprojekt på gång, men eftersom materialet inte kommit än så började jag på detta lilla broderi. Det är en liten present. Motivet har jag fått av farmor och detta är nummer två som jag broderar!
Framsidan hos mamma och pappa! Gröna fingrar är inget man behöver betvivla att de har. Lummigt och vackert!
Midsommarafton blev det inte mycket med för min och Helgas del, förutom en mycket trevlig fika med Karro och Lisa. Men på min systers födelsedag slog jag på stort! Att hon liksom resten av familjen inte var hemma spelade ingen roll.
Soliga hälsningar från mig och Helga!