måndag 20 juli 2015

Smutsig

Jag är smutsig. Det hör inte till vanligheterna att jag är helt nyduschad, för mitt hår tvättar jag ungefär tre gånger på ett år.
Hittills har jag inte förlorat några vänner på det (vad jag vet), men vem vet, nu kanske vännerna flyr om de läser detta.

Jag lever efter parollen att "lite skit rensar magen" och är oftast inte speciellt äckelmagad. Men det finns saker jag tycker är fruktansvärt äckligt, något av det värsta jag vet är svampiga, aningens slemmiga disktrasor som man knappt kan titta på utan att händerna börjar lukta så där riktigt äckligt som disktrasor gärna gör om man inte sköljer ur och vrider ur vattnet ur dem när man använt dem.
Till er som har disktrasor som den jag just beskrev, släng den i tvättmaskinen eller koka den med diskmedel i en kastrull. Är den fortfarande svampig efteråt är ett bra tips att slänga den. Den nya trasan kan du sedan se till att koka/slänga i tvätten när den just börjat lukta lite dåligt eller blivit ful i färgen eller när den just börjat bli så där svampig.
Man kan också, om man vill ha lite roligare disktrasor sticka eller virka disktrasor. Det har jag också gjort! Använd garn av lin, bomull eller bambu så att även dessa disktrasor går att koka/tvätta i tvättmaskinen.

Här kommer min bild på tema smutsig:

En bild från när jag tvättade för några dagar sedan. egentligen är detta kanske snarare motbilden av smutsig men kläderna är ju smutsiga när man tar hit dem, så tyckte ändå att det stämde in på temat.

Igår hade jag dessutom en hel del smutsig disk efter en frukost och sedan lunch och efterrätt med mamma och pappa som kom på besök!
Även denna bild kan passa in på temat. Mamma påpekade nämligen igår att jag borde skura mina sandaler inuti. Jag har haft dem i tio år och själv har jag i alla fall aldrig rengjort dem, det är möjligen om mamma gjort det någon gång då i början...
Men de börjar sjunga på sista versen. som ni kanske ser så är det en spricka i den ena remmen. Har funderat på att köpa nya i flera säsonger, men blir aldrig av, än så länge har de ju fungerat väl!
Här är en sista bild på tema smutsig. Jag tycker både att cigaretterna gör att det ser smutsigt ut just här och så smutsar de ju ner kroppen inifrån. Helt enkelt dubbel smutts.

Nästa tema blir Flagga.
Ha det fint!