måndag 27 juli 2015

Målet - flaggan

Min syster var och hälsade på mig här i Jönköping för någon vecka sedan och bilderna till tema flagga och de andra bilderna här i inlägget är från de dagarna!

Bilden från tema flagga:

Vi spelade äventyrsminigolf under några timmars uppehåll från regnet!
Målet är ju att komma till flaggan. Här ett hål som börjar uppe på detta, som från sidan ser ut som en piratbåt, sedan kommer bollen ner vid den flaggan.

Första svingen vid första hålet som var en MYCKET brant backe.
Elsa skötte poängen!
Det var många svåra banor, men roliga. Exempelvis denna bro utan kanter!
Tyvärr åkte just denna boll av...
Jag minns inte vilket försök i ordningen detta var, men trots att bollen här går så nära kanten så var detta enda bollen någon av oss lyckades få över bron utan att den föll i vattnet under.
Efter minigolfrundan och ett rejält spöregn tog vi en fika på Wayne's Coffee
På mornarna lämnade jag Elsa i sin bädd på golvet medan jag åkte till jobbet. Jag kom hem vid lunch och vi hade eftermiddagar och kväll att umgås på!
Vi fick båda ett sånt där skrattanfall som bara vi kan få när Elsa efter att ha sett några bilder på giraffer pekar på en av dem och kallar den "gaffel". Vi bröt samman. Efter en stund ville hon förklara varför hon sagt fel: "jag såg bara massa f och ett g och då blev det gaffel". Vårt skratt bubblade upp igen och glädjetårarna sprutade.

Att ha en syster är ju bara för bra! Även om åtminstone Elsa ibland tycker att jag är alldeles för jobbig och helst borde försvinna. Men Elsa jag älskar dig <3

Nästa tema är Jordmån